دسترسی به منابع استراتژیک در میان مجموعه منابع قابل شناسایی در هر صنعت، شرط لازم کسب مزیت رقابتی پایدار برای بنگاه های تجاری، به ویژه بنگاه های فعال در حوزه خدمات است. پژوهش حاضر در پی آن است تا با تمرکز بر صنعت بیمه به عنوان یکی از مهمترین زیرمجموعه های بخش خدمات مالی، به شناسایی منابع استراتژیک در این صنعت پرداخته و جایگاه استراتژیک منابع دانش محور را در میان مجموعه منابع بنگاه های فعال در این صنعت مورد ارزیابی قرار دهد. به منظور دستیابی بدین هدف، 32 منبع از خلال مرور پیشینه نظری و مصاحبه با خ ...