سه رکن اساسی ساختار سازمانی: 1- روابط رسمی گزارش گری و سطوح موجود در سلسله مراتب سازمانی 2- گروه بندی یا تقسیم دوایری که در سازمان وجود دارند 3- سیستم هایی برای هماهنگ کردن دوایر متغیرهای که بر ساختار سازمان اثر می گذارند: اهداف و استراتژی تکنولوژی محیط اندازه سازمان شیوۀ پردازش اطلاعات در ساختار سازمانی: مناسب: ظرفیت پردازش اطلاعاتی سازمان تعیین کنندۀ نوع ارتباطات افقی،عمودی و گروه بندی فعالیتهاست. پردازش اطلاعات سازمانی به هدفها، محیط،تکنولوژی و اندازه بستگی دارد؛ اثربخشی س ...