
چکیدهپیشرفت تحصیلی دانشجویان یکی از شاخص¬های مهم در ارزیابی آموزش و پرورش است و تمام کوشش¬های این نظام در واقع برای جامه¬ی عمل پوشاندن به این امر است. بنابراین هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه¬ی بین سبک¬های تفکر با پیشرفت تحصیلی بر حسب گروه آموزشی دانشجویان می¬باشد. جامعه¬ی آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بودند. نمونه¬ای به حجم 346 نفر (61درصد مرد و 39درصد زن) انتخاب شد. ابزار مورد استفاده پرسش¬نامه ی خود ارزیابی سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر و ر ...